S.T.A.L.K.E.R. Call of Chernobyl - это фриплейный мод состоящий из локаций всех трех частей S.T.A.L.K.E.R. Основными изменениями являются: - переработанные локации за авторством Bangalore и Borovos - переделанный AI за авторством Alundaio - полностью измененная погода - переработана система работы gulag - измененный A-Life - полностью заселенные уровни
На DX10-11 попробуйте перейти, качество текстур на максимум выкрутить. Честно говорю - не знаю, в чем проблема может быть, некоторым помогало предложенное выше.
Рандом-спавн просто адский. Будучи играя на мастере, получил пулю в лоб от вояки, который заспавнился перед носом, есть какие-нибудь фиксы, чтобы такого дикого спавна не было?
Иконки битые на базе монолита заметил нпс упераются друг в друга , квестов не так много, вобщем мод еще сыроват но думаю у данного мода будет большое будущее много всяких дополнений солянок и тд. Фриплейных модов на зп такого уровня я еще не встречал. Пожалуй дождусь полноценой версии а эту снесу.
Сообщение отредактировал dirkavgope - Понедельник, 24.08.2015, 20:31
Мой дрездепёрд прёт на 64-Х но иконы бьются, c OWR и правками от Сосыча всё летает, а с АО всё в авно бьётся)))
Добавлено (24.08.2015, 19:19) --------------------------------------------- Kalimba, таки это-же кайф во фриплее!! Я с тупым mossberg боюсь бегу и оттдыхаю))
Добавлено (25.08.2015, 03:47) --------------------------------------------- Ку-ку, читер мод + тупая сттреляолка НО мне весело, С пивасом +++
Viva la Call of Chernobyl Hello, everyone! I know, it's rare to see news! But that only means we are busy (and lazy). I thought I would give a quick news update as we near the inevitable release and so that you don't go bored out of your mind checking back here. The mod is in an overall good state. Ironing out final kinks with the task system, minor issues and even implemented a few tiny new features:
I developed a new tool, called xrTradeEditor. It's a lua script and you can find it in the mod section of this forum. It was made for CoC but it will work with any CoP mod if the ini is configured properly. But it allowed me to quickly redo and adjust and balance the economy by altering the price conditions of all traders. Trade exploits no longer exist because the script found and appended all the missing item sections and It's a bit harder to gain money by selling junk.
Helicopters have been nerfed and there is now a game option to disable the helicopter engine sounds. They now have less accuracy, take more damage from normal fire_wound type damage and no longer engage enemies more then 300m. This should make them more enjoyable to engage and allow them to continue to serve their purpose which is strengthening the military and monolith factions. Helicopters are intended to create risk and suspense in some locations to force the player to make a conscious decision to either engage, avoid these areas or approach during nightfall/heavy weather.
The custom created level by our beloved Borovos, Trucks Cemetery, has been fully implemented with A-Life. It awaits some final tweaks and polish! See the preview, below:
Don't worry, these new changes/features barely took any time to develop and is not holding back progress towards release since I have much more free time then Bangalore who does most of the Level Editor work and manages the final full build and installer.
Questions and Answers Q: Will you be releasing the SDK assets?
A: Yes, this is planned. This will even include Borovos's Truck Cemetery level.
Q: Will you continue to develop and support the mod after release?
A: Bugfixes, definitely. New addons and features? Not so sure yet. Some of us want to either break or retire from Stalker modding. Support, advice and expertise on Open X-Ray and the Call of Chernobyl mod will still be provided on the official forums at www.epicstalker.com regardless if we decide to stop or not. There is a slight possibility we may put together a new team, like MDT did post Misery 2.0 development, that would continue to work on the mod in our stead (If enough people are interested).
Q: If the mod leaked why not release it now or go to an open beta?
A: My opinion is that open betas are very disorganized. We do have a very good dedicated testing team that follows a specific guideline, knows how to fill out issues and reports and knows exactly what is expected of them in these reports. Having dozens and dozens of misplaced reports on several community forums or false reports due to mod merges will only make developing the mod more chaotic. Our development team is very small, too small to manage such a task.
Сообщение отредактировал Koma - Вторник, 25.08.2015, 12:53
Так, кратенько по посту выше: - рандомайзер: теперь при старте новой игры можно рандомно выбрать себе группировку и сгенерировать имя соответственно выбранной группировке - Alundaio разработал утилиту xrTradeEditor для настройки баланса торговли.
Author: Alundaio Download: https://github.com/revolucas/xrTradeEditor Description: The purpose of this script is to auto-generate buy and sell condition values for all trader configs. It will also find and compile a list of all possible item sections by parsing system.ltx. By default, these sections will be added (if missing) to all the trader files commented as "; NO TRADE". If "overwrite values" is selected, ALL values will be overwritten in buy_condition and sell_condition sections of the trader configs. If you select, "N" or "No" then only missing sections will be added with "; NO TRADE" comments.
Note: To run this lua script you need LuaForWindows installed: https://code.google.com/p/luaforwindows/downloads/list TIPS - Only sections that already have values will be altered. All sections with no value (marked with "NO TRADE" comment) will be ignored completely. You will have to manually add a value for it to be processed by this script. - Selecting option 1 will give you a good idea of all the item sections that are added. Run this option FIRST if you want MISSING item sections to be appended to your trader config. If a section is absent from trader config then the default engine values allow for buy/sell exploit, this is why this feature was added. - In the xrTraderEditor.ini you can alter the price calculation values for each CLASS or specific item SECTIONS - The trader ltx-s are auto-generated from scratch. These files will lose all formatting and comments. All item sections will be listed by class in alphabetical order for readability. - This tool is only intended as an aid, manual adjustments to each individual file may be necessary. - All sections that start with ap_mp_ and mp_ are ignored - only the item sections listed in all_item_sections.ltx will be written to [buy_condition] and [sell_condition] sections! - If you have an item section that is not being found and logged into all_item_sections.ltx then make sure you have a value for the "inv_name" field for your item (not "default") and the field "can_trade" is not false
Взято отсюда - если вы уже играли в слитый билд, то знаете, что вертолеты там могут принести достаточно много проблем игроку. В релизе они будут понерфлены + будет возможность отключить громкий звук двигателя. - локация Кладбище техники находится на финальной стадии подготовки: она уже заселена, осталось внести необходимые правки и отловить баги (видео выше) - после релиза планируют выложить необходимые объекты для SDK - поддержка мода после релиза (фиксы, патчи и т.д.) - несмотря на слив билда, разработчики не будут проводить ОБТ
Сообщение отредактировал SamOzero - Вторник, 25.08.2015, 20:30
Самое ненавистное, что было в ЗП, так это нпс. Зачем сделали обязательную привязку нпс к лидеру отряда? Из-за этого например нельзя торговать со всеми, а только с лидером отряда. Бред... И в билде еще не понравилось слишком активное поведение нпс и мутантов, схожая проблема была в ЧН, Зона стала местом активных боевых действий, а не заброшенной и пустынной территорией. Надеюсь в релизе можно будет уменьшить уровень спавна, ибо атмосферы 0, постоянно спавнятся куча мутантов и начинается хаос, в одном месте у меня скопилось до 40 убитых.
Самое ненавистное, что было в ЗП, так это нпс. Зачем сделали обязательную привязку нпс к лидеру отряда? Из-за этого например нельзя торговать со всеми, а только с лидером отряда. Бред... И в билде еще не понравилось слишком активное поведение нпс и мутантов, схожая проблема была в ЧН, Зона стала местом активных боевых действий, а не заброшенной и пустынной территорией. Надеюсь в релизе можно будет уменьшить уровень спавна, ибо атмосферы 0, постоянно спавнятся куча мутантов и начинается хаос, в одном месте у меня скопилось до 40 убитых.
Согласен спавн очень высокий , чистое небо это вобще пострелушка а не сталкер.
Приятно удивлён, что билд спокойно играется на 2 гигах оперативы.Думал, что будут постоянные вылеты из-за нехватки, но ниодного ещё не поймал. И, да, со спавном действительно проблемы.