Название мода: Stalker Two-K Текущая версия: 2.0.2 Разработчик: Akinaro (Paranoia) Платформа: Call of Pripyat, Call of Chernobyl Совместимость: Все модификации, базирующиеся на Call of Pripyat
Коллекция из почти 1200 новых текстур с разрешением 2048 пикселей и сохранением оригинального стиля.
Я работал над проектом более чем полгода и рассчитывал использовать его лишь для COC, но позже всё-таки решил опубликовать как отдельный пак для игр серии S.T.A.L.K.E.R.
Вы можете свободно использовать данный пак в своих модах, но обязательно сообщите мне об этом.
English Description
First of all Im really sorry for that Google translation -_- I know that it can seriously mess up some sentences... I will fix it right away.
Now for Mod it self:
This is huge pack of almost 1200 brand new textures especially made for Stalker in 2048px res(some are even in 4096px res and some are smaller, because there just is no point to make small things in such resolution...). I spend almost half of year making them. It took some time because at first it was just addon for Call of Chernobyl, but after sometime I gathered so much material that it would be a waste to not make it for all Stalker games.
Mod is separated to 3 parts: - Main texture pack, that contain remaked textures not only for Call of Pripyat but also for all other games and mods, because it contain textures for all levels(but for 100% compatibility with SoC it still need modified textures.ltx file that i need to make)
-Brand new grass in two resoultions(standard 2048px and 4096px) Compatible with CoP, CoC, CoM and technically with all mods...
-Pack of some new effects, sounds and smaller texture, including: New anomalies animations, new ambient sounds, new fire and light effects, new flashlight and nightvision.
Mod is available as all-in-one simple setup installer that help you choose what you need, or as separate ZIP files for other moders for easier managing.
If you want to use those textures feel free to inform me about it and put proper credits for them. Nothing more.
PS. Its not big deal at all, but its funny that mod was moved to "smaller mods" :P It weight almost 5GB
Установка
- Просто используйте инсталлятор, он установит всё сам; - Также вы можете использовать Zip-архив. Извлеките из него файлы в папку «gamedata».
Содержание
- Более 1000 новых HD-текстур; - Новая, плотная и высокая трава для всех уровней. Доступно два вида: 2048px и 4096px; - Коллекция новых эффектов и звуков для огня, аномалий и мира.
Совместимость
- Все модификации, базирующиеся на CoP, CS. Мод также должен работать с SoC, но для этого потребуется модифицированный файл «texture.ltx», над которым я ещё работаю; - Аддон с текстурами травы для CoC содержит все уровни игры, поэтому он, скорее всего, будет совместим со всеми на базе CoC; - Новая игра не нужна
Скачать
Главный установщик: Stalker Two-K ModDB page: CLICK! Google Drive: CLICK!
Stalker Two-K "Tiny Little" версия ModDB page: CLICK! Google Drive: CLICK!
Помните, что дополнительные эффекты, включая новую текстуру солнца, все еще работают! Вы можете столкнуться с некоторыми проблемами, связанные с этим. Если после их установки произошел случайный сбой, удалите файл: «gamedata \ configs \ environment \ suns.ltx» и папку «weathers». Если у вас установлен другой погодный пак, установите его поверх моего мода.
PS. Спасибо CorryZeron за исправление описаний!
Сообщение отредактировал Akinaro - Пятница, 27.07.2018, 14:49
Akinaro, I like your textures but I've been playing too long for this game. The new textures are too unusual for now. This texture of the grass is gorgeous. Will you adapt them to the Shadow of Chernobyl? --- Нет претензий. Я слишком долго играл в эту игру. На данный момент новые текстуры слишком необычны. Эта текстура травы великолепна. Приспособите их к Тени Чернобыля?
The Power of Google Translate ^_^
Сообщение отредактировал xuyc - Пятница, 29.09.2017, 08:52
Technically you can just copy grass from CoC version to SoC gamedata and it should work.
I had version for Narodnaja Soljanka 2016 but it used older and uglier grass and I just didnt had mood and time to make proper version... (here is link for it, but as I said it use older grass: https://goo.gl/RpU7uf)
As for textures, yes, I know that some people are just too sentimental about original feel of stalker, and they dont like changes. Im actually one of that person, because I love how original Stalker SoC look, but sometimes its nice to have some fresh air in game, and Im seriously happy and proud of how some of those textures look in game giving it really nice atmosphere.
Он будет работать с CoM, но, как сказал Stern-13, вы потеряете темную атмосферу.
Что касается SoC, мне удалось закончить половину файла textures.ltx, он должен быть готов в следующем месяце
Сейчас у меня новая работа, и все свободное время я трачу на создание новых текстур, а не на другие более мелкие работы, такие как совместимость для SoC или дополнений эффектов.
_____
To make sure that translator didnt messed up something, here is English version:
Yes, it should work with CoM, but as Stern-13 said, you will lost that "Autumn" atmosphere, but you can always use some shaders to fix that(shaders from Radiophobia should work on CoM... I think...)
Compatibility with SoC and its mods is still not complete, I started to edit textures.ltx file but Im still half way though it(without it you will get lots of weird looking textures and bumpmap bugs).
Right now I have new(crappy) job and I have less free time, so Im focusing on making as many new textures as possible putting aside all other work, like SoC compatibility and new effects. I seriously need to work 9-10 hours right now and instead of making 5-10 new textures per week Im making... 1 or 2 :[ I though that donations for this and other mods Im making will help me a bit to take less hours in work, but last month I barely get 12Euro, and 90% of it from mods for Skyrim -_- Money are not going to mod it self. No matter what Im still gonna make this mod, but with additional cash I would not need spend so much time in work....
But that all about my whining, its not important and not related to mod, Sorry for that -_-
Still Im aiming to replace all important textures of stalker to new ones in 2k before end of this year, so every other moders and players can use them without a problem.
Добавлено (10.10.2017, 22:44) --------------------------------------------- доступна новая версия: Stalker Two-K Second Release
изменений -куча новых текстур -исправления thm-файлов
Akinaro, вот например: briks_br2a, briks_inside_01, briks_inside_02. Специально выяснять, что ещё - я не собираюсь. Попадётся - напишу. А вот этот пакет: crete_stena_04a, crete_stena_04d, crete_stena_04e, crete_stena_04f, crete_stena_04g, crete_stena_04h не совсем верно заменяет текстуры оригинальные. Особенно хорошо заметно в здании разрушенном на Свалке.
Akinaro, вот например: briks_br2a, briks_inside_01, briks_inside_02.
Исправлена. Я также проверяю, не имеют ли другие текстуры такие проблемы. Я включу их в следующий выпуск (если кто-то им действительно не нужен сейчас ...)
Цитатаmauvais ()
А вот этот пакет: crete_stena_04a, crete_stena_04d, crete_stena_04e, crete_stena_04f, crete_stena_04g, crete_stena_04h не совсем верно заменяет текстуры оригинальные. Особенно хорошо заметно в здании разрушенном на Свалке.
Конечно, я не мог заменить все текстуры точно такими же, особенно когда вы проверяете исходный размер этих текстур. Они маленькие и размыты (никаких подробностей, чтобы сосредоточиться), поэтому, если вы ставите что-то лучше там, вы заканчиваете с некоторыми проблемами.
Также в одном месте новая текстура выглядит идеально, в другом нет. Его невозможно сделать идеальным, потому что он зависит от того, как текстура используется в игре (некоторые из них растянуты, некоторые из них изменены) _________ To make sure that translator didnt mess anything:
Bricks are fixed, and will be included in next release. + I actually fixed "briks_br2a" But I forgot about it... :facepalm:
Of course I could not replace all textures with exact the same ones, I just just try to keep similar style, especially when you check original size of those texture. They are small and blurred(no details to focus on), so if you put something better there, you end with some problems :[
Also In one place new texture look perfect, in other not. Its imposible to make them perfectly similar to original or replace them with something brand new, because it depend on how texture is used in game(some are stretched some are resized). I had to make something between old and new.
But later I will try to find solution for that. Right now I dont have free time, and I have other projects to finish.
Next update should be in two-three weeks, and it will be in form of simple patch that will fix those stitching problems and add textures that I didnt include in second release.
_____________
Если кто-нибудь найдет больше ошибок, не стесняйтесь сообщать о них.