Финальная версия знаменитой модификации Лост Альфа. Основной упор делается на ощущение присутствия в игре, большей атмосферности, засчёт новой и уникальной погодной системы, растительности и звуковой составляющей. К примеру был создан целый арсенал новых видов травы и большое количество интересных и красивых скайбоксов. Сюда же относятся разного рода шейдерные исправления и твики, вроде намокания или блума с краснинкой. Также идёт перебалансировка всего оружия в игре, его параметров, наличие у торговцев. Вероятно будут также новые анимации для всего оружия в игре(уточняется). Конечно же новый спавн на всех локациях, заполнение пустых мест. Исправление всяческих багов выявленных за всё время. Починены трассеры и eax. Увеличены время действия батареек фонарика. Уменьшен расход бензина для всех видов транспорта, что позволит сбавить темп игры и насладиться путешествиями по зоне в полной мере. Вырезаны старые кат-сцены и анимки сделанные ещё в старые времена моддинга, которые могут попортить впечатление от игры. Вроде пока всё, что вспомнил. Новости будут обновляться.
1. Скриптер, программер. 2. Квестер. 3. "Разнорабочий" =), человек способный перетащить некоторые нужные модели из ЗП и ЧН, кое-что с инвентарем и по конфигам, партиклы, пост-эффекты.
Сообщение отредактировал Vincent_Vega - Понедельник, 29.06.2015, 14:47
Впилить нормальную погоду, впилить более рендомный A-Life, перепелить сюжет на "ТССшный" нелинейшный по инфопоршням "NPC или игрок добрался до Х, открыть доступ к Y", чтобы визит разных локаций в свободном дуступе давал возможность продвинутся дальше (или даёт возможность тупо загриндить экпипировку и ломануться в дальний путь по огромной дуге, не выключая выжигатель). Добавить аномалий, спавн артефактов в аномалиях.
Проще говоря - переделать половину мода целиком и полностью.
По сути ЛА хороша только локациями и атмосферой. (которая здесь таки присутствует, на мой личный взгляд). Остальное всё надо кардинально переделывать. Эх, запилить бы на этих локах геймплей NLC 7 - это была бы конфетка.
Сообщение отредактировал stalkerShepard - Вторник, 03.05.2016, 22:36
Work in progress version! Updated on: 9th of May 2016 Engine version: 1.4000 Build number: build 6303 ETA: n/a
Fixes:
- fixed incorrect syntax in task_manager for relation - fixed cost for Rat pie - fixed crash when trying to talk to wounded military on Pripyat - fixed the handling of white niva vehicle and the model itself - fixed the handling of lada cabrio and raf truck - fixed the VIP card dialogue in Bar (Duty arena) - fixed unresponsive zombies on Forest - cleaned out all stashes of unused items - fixed the few invincible monolith soldiers on Darkdolina - fixed rare error with xr_effects.script:2142: attempt to index local 'inv_box' (a nil value) - fixed bugs in sound engine - fix for xr_logic.script:42: attempt to index local 'stor' (a nil value) - fixed the tunned white niva (root bone was set too low, it could stuck to small rocks and debris easily) - fixed the remaining vibrating windows/glass surfaces on R1 (static lightning) render - fixed and finetuned water surface on r1 and r3 render - added back ammo tracers and bullet holes - fixed several sound files - fixed the unresponsive AI - fixed the not properly working 'hit sounds', 'death sounds' (and other sounds) so AI reacts even better - fixed the random crashes when using some of the 3rd party graphic overlays, like fps counters or Steam in-game panel - fixed shooting effector - fixed water which visible through the fog - fixed stripes with rain on DX10/11 - fixed treasure manager (which gives stash info to player) - fixed some missing strings (text files) - fixed incorrect materials - fixed glows (they won't shine thru the walls) - fixed the black fences around Doc's house on Swamp level (wrong surface -> incorrect shadow) - fixed smoke particles - fixed the intro sound - fixed the missing mutant names (when player searches body) - fixed and finetuned xr_heli chopper scheme - fixed bugs in bind_car script for proper NPC detection when actor is behind a vehicle, or stays in it - fixed mutant cat-head item (was needed for a pda task, but the mutant never spawned it) - fixed the bandit scene on Garbage level - fixed translucent dynamic objects (windows, anomalies etc.) which visible through the fog - fixed the bug at the countryside blockpost, where army always attacked the player on returning from lost factory level - fixed a sidetask on construction site, which could fail due to a missing precondition + all previous patch fixes
Addons: - finetuned the dynamic weather on DX9/10 render - disabled blowouts in Bar until freeplay to avoid a very rare bug - disabled the strange cutscene on Swamp on request of fans - added more, previously missing xml nodes - added extra behaviour for npcs when they use grenade - added steal and sneak behaviour to certain monsters such as zombies, psydogs - tweaked postprocessing to achieve nicer display - engine now detects all the sound cards connected to your pc and you can select any of them to use - atmospheric ukrainian weather pack with around 50 unique skybox captured in Ukraine (pending) - weather tweaks - HD textures addon for many surfaces, which actually looked lowpoly previously - HD foliage texture pack (optional) - more alife on almost all levels, with higher respawn rate - more variety in the mutant relations, to see more epic fights between them - more sidequests - doubled the battery duration - lowered the fuel usage - lowered the volume of detector sounds - finetuned generic trader files - added more weapon fixer-upgrader npcs (ivancov, guide, ghost, freedom barman, doc, kruglov) - the lada cabrio is no longer immortal - weapon upgrade system from Call of Pripyat (needs lots of fixes and testing, crashy!) - added ammo parameters from Call of Pripyat (k_dist, k_air_resistance, k_ap etc...) - flight of bullets are now depending on the protection of armour (bullet wont go thru the heavy armor, it will cause ricochet) - grass movement can now be controlled from user.ltx, and from weather files - grass draw distance now can be set from console from 30 to 240 meters (SoC used 25meter by default) - sun lumscale, ambient and hemi color can now be controlled from weather, so it can be changed or mixed as the weather changes, creating nice atmosphere - implemented DX11 render mode - finetuned grass shadows - finetuned grass shading without using grass shadows - re-enabled artefact hunter scheme (wandering and camper npcs search for artefacts) - re-enabled looting scheme (wandering and sometimes camper npcs loot dead bodies) - re-enabled humming, whistling for random npcs to achieve even nicer atmosphere - added back some old articles to pda, which we forgot to enable previously - upgraded items are now marked with an arrow in left corner, so players will know which one is edited if they have more of the same kind - weapons and armor huds ported from Call of Pripyat to Lost Alpha (wip!) - added shaders cache ('r__shaders_cache' console command) which speeds up the loading of shaders when pressed alt+tab - added support v3 and v4 skinning types to models. Lost Alpha can load CS and COP models - made clean up G-buffer each frame to avoid "ghosting" on sky - added new hud adjust mode to adjust weapons on cop hands - opened up the countryside level a bit more to the east - pripyat secret trader won't disappear after a couple of minutes - several weapons got new animations - recompiled cordon with vegetation changes/fixes - recompiled rostok factory with geometry and vegetation changes/fixes - recompiled countryside with vegetation and geometry changes/fixes - btr has a working trunk now - you can bribe the arena guard from now, which means you don't need to wait a week to be able to go thru the arena, you can do it anytime now - bar's (great metal factory) geometry was changed for easier access + all previous patch addons
STILL WIP: - returning the skills module to pda which we disabled back in 2013 - incorrect sunshadows on dx10 render with older ATI-AMD cards (if we can fix) - SweetFX and alikes renderer injectors crash
dezodor 1hour 58mins ago Hi, the changes log is usually updated and its linked in the screens section in many screenshot description field, but I paste it here for you: Dezowave.com
Release date is not yet known, as we don't have enough devs at the moment to be able to work on it with that speed we want. Anyone can join to speed up the work.
Сообщение отредактировал PAcAn4iK - Среда, 11.05.2016, 01:47
Nikita_Kling, зарубежные игроки любят играть в картинку, а не в сюжеты. Сколькомусори мизери апдейтов получил, а оригинальный сюжет как был, так и остался.
На ранних этапах разработки игры, Дарклаб (Х-18) была с геометрией будущего Варлаба. Дезы, видимо решили соответствовать раннему концепту. Хотя лично для меня, да и для большинства - Х18 это все таки Х18, а Варлаб это Варлаб. Так сказать, устоявшиеся понятия, которые как по мне, не стоило менять.
зарубежные игроки любят играть в картинку, а не в сюжеты
Лол, какая подмена понятий. Мусори - это в первую очередь геймплей. А эти ваши сюжеты, в том виде, в котором их сейчас выпускают, абсолютно бесполезная штука. Читать графоманию какого-нибудь Василия Копетровского с перерывами на беготню и редкие скучные перестрелки - уж лучше на какой-нибудь сайт с фанфиками зайти, чтобы навернуть "субстанцию" по полной.