Финальная версия знаменитой модификации Лост Альфа. Основной упор делается на ощущение присутствия в игре, большей атмосферности, засчёт новой и уникальной погодной системы, растительности и звуковой составляющей. К примеру был создан целый арсенал новых видов травы и большое количество интересных и красивых скайбоксов. Сюда же относятся разного рода шейдерные исправления и твики, вроде намокания или блума с краснинкой. Также идёт перебалансировка всего оружия в игре, его параметров, наличие у торговцев. Вероятно будут также новые анимации для всего оружия в игре(уточняется). Конечно же новый спавн на всех локациях, заполнение пустых мест. Исправление всяческих багов выявленных за всё время. Починены трассеры и eax. Увеличены время действия батареек фонарика. Уменьшен расход бензина для всех видов транспорта, что позволит сбавить темп игры и насладиться путешествиями по зоне в полной мере. Вырезаны старые кат-сцены и анимки сделанные ещё в старые времена моддинга, которые могут попортить впечатление от игры. Вроде пока всё, что вспомнил. Новости будут обновляться.
1. Скриптер, программер. 2. Квестер. 3. "Разнорабочий" =), человек способный перетащить некоторые нужные модели из ЗП и ЧН, кое-что с инвентарем и по конфигам, партиклы, пост-эффекты.
Сообщение отредактировал Vincent_Vega - Понедельник, 29.06.2015, 14:47
S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha official Developers Cut --------------------------------------------------
Work in progress version! ETA: n/a
Fixes:
- fixed incorrect syntax in task_manager for relation - fixed cost for Rat pie - fixed crash when trying to talk to wounded military on Pripyat - fixed the handling of white niva vehicle and the model itself - attempted VIP card dialogue fix (needs testing) - fixed unresponsive zombies on Forest - cleaned out all stashes of unused items - fixed the few invincible monolith soldiers on Darkdolina - fixed rare error with xr_effects.script:2142: attempt to index local 'inv_box' (a nil value) - fixed bugs in sound engine - fix for xr_logic.script:42: attempt to index local 'stor' (a nil value) - fixed the tunned white niva (root bone was set too low, it could stuck to small rocks and debris easily) - - + all previous patch fixes
Addons: - finetuned the dynamic weather on dx9/10 render - disabled blowouts in Bar until freeplay to avoid a very rare bug - disabled the strange cutscene on Swamp on request - added more, previously missing xml nodes - added extra behaviour for npcs when they use grenade - added steal and sneak behaviour to certain monsters such as zombies, psydogs - tweaked postprocessing to achieve nicer display - engine now detects all the sound cards connected to your pc and you can select any of them to use - atmospheric ukrainian weather pack with around 50 unique skybox captured in Ukraine - weather tweaks - HD textures addon for many surfaces, which actually looked lowpoly previously - HD foliage texture pack - more alife on almost all levels, with higher respawn rate - more variety in the mutant relations, to see more epic fights between them - more sidequests - doubled the battery duration - lowered the fuel usage - lowered the volume of detector sounds - the lada cabrio is no longer immortal - - + all previous patch addons
STILL WIP:
- need to add back the npc hit and death sounds so the others nearby could react properly - incorrect sunshadows on dx10 render with older ATI-AMD cards - trying to reimplement ammo tracers in the engine again (after the render upgrade it was left out) - random crashes when using some of the 3rd party graphic overlays, like fps counters or Steam in-game panel - weapon upgrade system from Call of Pripyat