S.T.A.L.K.E.R. Call of Chernobyl - это фриплейный мод состоящий из локаций всех трех частей S.T.A.L.K.E.R. Основными изменениями являются: - переработанные локации за авторством Bangalore и Borovos - переделанный AI за авторством Alundaio - полностью измененная погода - переработана система работы gulag - измененный A-Life - полностью заселенные уровни
Если я правильно понял, то над локациями сейчас работать не кому, а авторы мода хотят выпустить бету из-за нехватки времени на создание новых фич? Мда, забавно. А точнее - плакать хочется, из-за того что такие амбициозные и необычные проекты как CoC не доживают до релиза, или доживают, но в забагованном и недоделанном виде. Ну, хотя бы будем надеяться что бета-версия будет более-менее стабильной и этот "soon" не затянется как минимум на полгода. Во всяком случае, мне бы очень хотелось видеть CoC в виде полноценного готового мода, а не какой-нибудь застоялой беты. Хотя может быть после бета-версии у разработчиков хватит сил сделать действительно хороший мод с минимумом багов и со всеми задумками. Кто знает...
The beta is fully playable, and there is not a lot of bugs. Alundaio and Bangalore worked hard for it.
About levels lists and level design. It's as we planned it for the first release.
My work is not the core of CoC, if Bangalore needed to wait me and all my projects, CoC will never be release
The first goal of Bangalore is to create a map pack with vanilla levels and full alife. There is it. So, this "beta release" is exactly as the team leader want it in 2013.
I'm free, I work on a project, stop it, work on another one. Stop again, come back to the first, go to a third.... If the job is done, it can be include in CoC, if not, it doesn't.
Borovos, thanks for your answer I hope that you'll solve the problem with 3DSMax.
Kresh, да я бы рад помочь, но боюсь что мои жалкие познания в моддинге вряд ли пригодятся разработчикам Максимум, что я могу сделать, это увеличить переносимый вес, сделать ГГ бессмертным и изменить конфиги оружия.
No estimated time. Final preparations are being made and then we will need to do a mock release to ensure everything is smooth. Also, Witcher 3 is out.
Other/Special Thanks This is a list of people who may have original works within the mod through our third-party usage of other mods or have been helpful to the project. 3ncryptabl3/manIK - TGZ hud Acid_Snake adept Agent95 Anders Ankalar arby26 Blur BOT BuLL5H1T COP Sound Remake Mod - OWR2 Corvalho Cromm Cruac Cyper Damjan Cvetkov-Dimitrov - Dialog/writing Darius DarkElfa Den Stash - 3D Max tools eprdox FlisoPL FreeFall Gosuke Genion23 Hellspike ImBrokeRU IppE Kimono Millenia Misery Development Team Mr. Fusion - Close Caption Mr. Rifleman Ncfurious OGSE Team Point of Existence mod Project Reality 2 Mod Roman Goroff - Textures Rulix - AI Additions and inspiration SAM61 Shizz Shoker Silvio Dante Sin! Smurth Soul_Slayer Strifer Strykerwolf SureShot SZA team - SZA Call of Pripyat Freeplay mod Teh Snake Thanez the_tub TheLama TheSweetLittle16-bit - Close Caption Tigg Trojanuch Twinke Masta Vashts1985 Vunsunta Wang Chung Wannabe Xetrill - Scripts, marshal lib, etc. xStream - Inspiration, knowledge РикошеТ
If you feel you have been left out (accidents happen) please send me a PM.
Сообщение отредактировал Koma - Пятница, 22.05.2015, 20:59
Ещё информация о моде. Один из комментаторов на Moddb пожелал увидеть в моде небольшой сюжет (подзапоздал немного, да), дабы был смысл бегать по локациям. На что был дан ответ:
Very minor story to explain some things like Clear Sky's existence and elements about the Brain Scorcher. Alundaio
It won't be happen nowadays, see the mods goal above, in the description: freeplay, sandbox mappack, there is no main story. Some small quests are in, and you can switch off the Brain Scorcher. Bangalore
По моему неплохо - несколько случайных квестов (может как в FreePlay Start, может по своему), отключить или не дать включить Выжигатель мозгов.
Мод английский мало кому тут будет и нтересен, если его делать то почти не кому , то о переводе вобще задумыватся не стоит , помните английский мод s.m.e.t.e.r напомнило его.
Сообщение отредактировал dirkavgope - Суббота, 23.05.2015, 17:48
I'm buying a new computer, so time to restart LE is coming soon. I think Bangalore publish this screens to encourage me to finish my graveyard.
About quests, there is small random quests as escort scientist for example. They are random as the alife distribution. As Alundaio redo the quest system, we wil share tutorial about how create them.
And yes, the player will be able to buy a psi helmet and disconnect the brain scorcher to open the road to the north. The player who choose to play as monolithian will have protection against psi damage and can go everywhere without problem.
About language, text are only in english. But there is not a lot of text as we are not adding items, or a long storyline with a lot of quests. I think it'll be easy to translate CoC in russian if someone want to do it. I remember my first work about stalker modding few years ago, it was a translation of the SoC mod named Fated City. With a friend, we used googletranslator from russian to french. We was going to be crazy but I always have this files
To conclude, Bangalore and Alundaio are working to polish the mod before the release. And I hope to be back asap.